Як людей дурять супермаркети
На що звертати увагу, щоб не переплатити
Якщо ви ходите раз на тиждень в супермаркет і сума в чеку кожен раз виявляється все більшою і більшою, це зовсім не означає, що у всьому винна криза. Можливо, магазин обдурює вас. Обдурити покупця можна як цілком нешкідливими з точки зору закону способами, так і не дуже. З деякими з них ми познайомимо вас зараз.
Спеціальна ціна ( «особлива пропозиція», «спецакція») - така приманка зазвичай розташовується на самому видному місці на полиці. Фокус у тому, що ця ціна часто поширюється лише на один вид товару (скажімо, лише на апельсиновий сік), у той час як на стенді представлено декілька варіантів. Відповідно, простимульовані покупці кладуть у кошик, не дивлячись, яблучний сік, які насправді коштують в 2 рази дорожче.
Вага упаковки. За останні 2-3 року багато упаковок круп, цукру, борошна і т. д., які десятиліттями важили 1 кг, «схудли» - тепер їх вага становить 900 або навіть 850 г. При цьому оформлення упаковки - ідентичне, і ціна не знизилася.
Один за ціною чотирьох. Звертайте увагу на товари, які продаються блоками (йогурти, набори печива і т. д.), - на ціннику вказується ціна за весь блок повністю (скажімо, 1 × 4), а на касі часто... множиться на 4!
Обвіс. Візьміть за правило перепровіряти вагу розфасованих тут же, в магазині, товарів (контрольні ваги за законом повинні бути скрізь!) - Часом розбіжність становить від 50 до 200 г.
Ця «обманка» діє при продажу развісної їжі - овочів, фруктів, солодощів, салатів. Вказується ціна, але ... за 100 г, а не за кілограм, як всі звикли. При цьому вага «100 г» надрукована дрібним шрифтом у куточку цінника. Формально - ніхто нічого не порушив. Але у покупця повне відчуття, що він купує за даною ціною кілограм.
«Загублені». Відомий прийом, який прийшла з Заходу, - між двома дешевими товарами з цінниками розташовується один дорогий товар, при цьому - без цінника (або його просто погано видно).
Зайва кнопка. А цей «виверт» діє вже на касі. Коли покупець пробиває декілька однакових продуктів (скажімо, три пакети молока), продавець ніби випадково прокочує штрихкод один зайвий раз. Мало хто помітить, що в чеку навпроти позиції «молоко» з'явилася цифра 4 замість 3.
За матеріалами АиФ.